Проблема розвитку дитячої творчості в даний час є однією з найбільш актуальних проблем, адже йдеться про найважливішу умову формування індивідуальної своєрідності особистості вже на перших етапах її становлення. Адже дитина бажає практично діяти з предметами, отримувати певний осмислений результат, бажає відчувати себе здатним зробити щось таке, що можна використовувати і що викликає схвалення оточуючих.
Ось вже 13 років я займаюся розвитком творчості дітей на заняттях з образотворчої діяльності в дошкільному навчальному закладі №13 "Золота рибка" м. Енергодар, які включають в себе і художню працю. Художня праця - це творча робота дитини з різними матеріалами, в процесі якої вона створює корисні і естетично значущі предмети.
Ось вже 13 років я займаюся розвитком творчості дітей на заняттях з образотворчої діяльності в дошкільному навчальному закладі №13 "Золота рибка" м. Енергодар, які включають в себе і художню працю. Художня праця - це творча робота дитини з різними матеріалами, в процесі якої вона створює корисні і естетично значущі предмети.
Основний зміст моєї роботи в дитячому садочку полягає в ознайомленні дітей з різними матеріалами (природним і покидьковим) про які детальніше я зупинюся пізніше і з доступними видами їх художньої обробки, ознайомлення з техніками виконання завдань, у процесі яких діти набувають певні знання, вміння і навички. Діти відтворюють зразок, створюють власні вироби, обігрують їх, переживають радість творення.
В процесі роботи ми з дітьми займаємось такими видами робіт:
Конструювання з кольорового картону, наприклад для гри-драматизації ми виготовили корони Снігової королеви. Діти з задоволенням виступили в ролі художників-модельєрів, самостійно сконструювали різні корони і прикрасили їх на свій розсуд, використовуючи різні деталі.
Працюємо з природним матеріалом: шишки, засушене листя рослин, яєчна шкаралупа, сухостій, гілки, черепашки, пір'я, крилатки клена та ясена, каштани та ін. Наприклад виготовили вироби «Сова», «Чудо-юдо з шишок і гілок» та інші.
З черепашок з використанням пластиліну, пір'я і сухостою вийшли «Равлик», «Лебідь», «Квітка», «Ваза», «Сад для русалочки», з пір'я, крилаток клена, ясена та гілок ми виготовляємо різні квіти «Пухнасті квіти», «Букет осені»
«Писанка» - мозаїка з яєчної шкаралупи. Також використовуємо порожні яйця в якості основи для виробів з солоного тіста «Золота рибка» «Тигр» та інші фігурки тварин:
Працюючи з папером в техніці «Орігамі» ми виготовляємо різні маски «Вовк», «Лисиця», «Вуточка» - допомагає дітям у цьому покрокові схеми, на яких - послідовність виконання роботи. Свої вироби діти надалі використовують в якості масок для ігор-драматизаций, сюжетно-рольових та інших ігор.
Дуже цікава дітям техніка Пап'є-маше. Цю складну роботу ми виконуємо з дітьми на кількох заняттях. На першому занятті я знайомлю дітей з технікою пап'є-маше, виробами зробленими в цій техніці і вчу як її виконати на прикладі стаканчика для олівців. Далі, після висихання форми діти прикрашають стаканчики наліпом з паперової маси, яку робимо з кольорових серветок. Коли діти вже мають певні знання й уміння, ми разом робимо прикраси для мам за власним задумом. Вироби відрізняються різноманітністю, індивідуальністю, діти виявляють творчість.
Також дуже цікавою темою для дітей є виготовлення іграшок із смужок паперу. Я пропоную дітям для конструювання смужки різної довжини, ширини і кольору з них ми склеюємо кільця, крапельки і створюємо такі іграшки, як «Зайчик», «Павучок», «Папужка» який може сидіти на пальчику, «Золота рибка». Діти з задоволенням грають цими іграшками. Також в цій техніці ми робимо прикраси для інтер'єру «Сніжинки», гірлянди.
Однією з улюблених технік у дітей є «Крутилки з серветок» - ми беремо кольорові паперові серветки, скручуємо їх в джгутики, грудочки і приклеюємо на картонну основу. І у нас виходять чудові «Фантастичні квіти», «Зимова казка», «Равлик», «Змійка» та ін.
Улюблена дітьми техніка ліплення з солоного тіста. Діти експериментують з матеріалом, додають колір, перемішують отримуючи нові відтінки. При декоруванні робіт використовують покидьковий і природний матеріал - бісер, нитки, насіння, пір'я, вату, мішуру, покривають вироби після сушіння лаком для нігтів. Використовують в якості основи стаканчики від йогурту, шийки пластикових пляшок, готові вироби виступають у якості подарунків і персонажів настільного театру. Таким чином ми зробили «Веселі мармизи», «Яблучко з черв'ячком», «Золота рибка», «Тигр», «Дзвіночок», «Птах щастя» настінні панно та ін.
Дуже яскравими виходять вироби з ватяних дисків, до ранку виготовили з дітьми «Ромашки для мами»
У процесі роботи з різними матеріалами знайомлю дітей з властивостями, можливостями їх перетворення та використання їх в різних композиціях. У процесі створення виробів у дітей закріплюються знання еталонів форми і кольору, формуються чіткі і досить повні уявлення про предмети і явища навколишнього життя. Розвивається креативне мислення.
Свої вміння та навички отримані на заняттях діти використовують при виготовленні виробів вдома, з батьками створюють вироби для виставок «Осінній ярмарок», «День народження Золотої рибки».
Вже доброю традицією в нашому дитячому садку стало виготовлення подарунків-сувенірів до різних свят та заходів. «Святий Миколай» - виготовлення янголят з паперу, кольорових серветок і ниток.
«Валентинки» - виготовлення листівок та сувенірів до свята: «Подарунки для мам», «Обереги».
Для того щоб дитячі роботи були цікавими, якісними, мали естетичний вигляд, я стимулюю творчу активність дітей, забезпечую дитині максимальну самостійність у діяльності, намагаюся не давати прямих інструкцій, створюю умови для прояву власної фантазії.
Найяскравіші твори дитячої творчості виставляємо на виставках. У цьому навчальному році у нас з'явилася нова форма виставки - це персональні виставки дітей.
Також яскраві вироби наших дітей беруть участь у конкурсах дитячої творчості «Місячник безпеки - 2013» - 3 місце «Помічники пожежних», у 2014 році - «Сірники дітям не іграшка».
В кінці навчального року я проводжу майстер-клас для батьків «Намалюй щастя» на якому ми разом з дітьми навчаємо батьків малювати чарівним кольоровим солоним тістом. Працюючи в цій техніці дуже добре розвивається фантазія і творче мислення.
В даний час я працюю разом з дітьми над новою надзвичайно цікавою темою - створення мультиплікаційних фільмів. Це поки що сирий матеріал, ми напрацьовуємо досвід, робимо перші кроки. Але дуже хочеться поділитися з вами нашими першими досягненнями в даній області: на заняттях гуртка «Фантазери» ми з дітьми виготовили колаж, на основі якого був створений перший мультик «Як виросла чарівна квітка». В процесі роботи я познайомила дітей з історією створення мультиків. З особливостями професії сценариста, режисера, оператора і художника мультиплікатора. Діти брали участь у створенні мультфільму, обговорюючи сценарій, створюючи кожен кадр. Далі проводилася фотозйомка та монтаж за допомогою комп'ютерної програми, накладався звук і титри. Пропоную вашій увазі подивитися наш мультик.
Я вважаю, формування творчої особистості - одне з найважливіших завдань педагогічної роботи на сучасному етапі. Людина майбутнього повинна бути творцем з розвиненим почуттям краси й активним творчим початком.
Немає коментарів:
Дописати коментар